Τα 7 βήματα μιας στρατηγικής content marketing

Content marketing χωρίς σχετική στρατηγική δεν υφίσταται. Σύμφωνα με έρευνα από το Ινστιτούτο Content Marketing το 80% των B2B marketers λέει ότι ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική, ωστόσο μόνο το 1/3 την έχει τεκμηριώσει. Ας δούμε ποια είναι τα 7 βασικά βήματα της δημιουργίας μιας στρατηγικής content marketing.

1. Καθορισμός των στόχων του content marketing
Για ποιον λόγο κάνετε content marketing; Τι πρόκειται να κάνει το περιεχόμενο για τον οργανισμό σας; Να ευαισθητοποιήσει; Να βελτιώσει την εμπιστοσύνη των πελατών ώστε να τους διατηρήσει πιστούς σε εσάς; Θυμηθείτε: ο στόχος δεν είναι να γίνετε καλοί στο content marketing. Ο στόχος είναι να είστε καλοί στην επιχείρησή σας εξαιτίας του content marketing.

2. Ποιο είναι το μοναδικό σας πλεονέκτημα;
Τι είναι αυτό που θα δημιουργήσετε στο content marketing και το οποίο θα σας κάνει να ξεχωρίσετε; Υπάρχει μια τεράστια γκάμα περιεχομένου. Ποια είναι όμως η καρδιά και η ψυχή στο δικό σας περιεχόμενο;

3. Οι μετρήσεις
Οι στόχοι σας είναι που υπαγορεύουν τις μετρήσεις. Αν προσπαθείτε να εγείρετε την προσοχή, μετρήστε αυτό ακριβώς. Χρησιμοποιήστε τις 4 κατηγορίες μετρήσεων του content marketing, προκειμένου να δημιουργήσετε ένα πλαίσιο μέτρησης που να έχει νόημα. Για παράδειγμα αν θέλετε να παρακολουθήσετε την συμπεριφορά των άλλων πρέπει να κάνετε κάτι που θα τους προκαλέσει ώστε να μπορέσετε να διαβάσετε τη συμπεριφορά τους στις μετρήσεις σας.

4. Καθορίστε το κοινό σας
Ομοίως οι στόχοι σας είναι που υπαγορεύουν ποιο είναι το κοινό σας. Χρησιμοποιείστε τρίτους προκειμένου να μοντελοποιήσετε το κοινό σας. Προσπαθήστε να τους καταλάβετε σαν να είναι οι πιο δικοί σας άνθρωποι. Να θυμάστε πως το κοινό σας δεν είστε εσείς. Κάπως έτσι οι δικές σας απόψεις για το περιεχόμενό σας δεν θα έπρεπε να σας παρασύρουν.

5. Τι αναζητά το κοινό;
Τι χρειάζεται να ξέρει το κοινό από εσάς; Χρησιμοποιήστε την αναζήτηση και τα social media καθώς και συνομιλίες σας με πελάτες ή το sales και customer service της επιχείρησής σας, για να κατανοήσετε καλύτερα ποιες είναι οι απαιτήσεις των πελατών σας. Στη συνέχεια κατηγοριοποιήστε αυτές τις απαιτήσεις για να δημιουργήσετε έναν χάρτη περιεχομένου.

6. Σχεδιάστε ένα πλάνο εκτέλεσης περιεχομένου
Χρησιμοποιήστε προσωπικές συνομιλίες αλλά και συνομιλίες με πελάτες για να καθορίσετε τα βέλτιστα μοντέλα περιεχομένου. Κατανοήστε ότι ανάλογα με το στάδιο οι πελάτες χρειάζονται και διαφορετικό τύπο περιεχομένου. Φροντίστε ώστε το πλάνο σας να περιγράφει τι περιεχόμενο θα δημιουργήσετε σε καθημερινή, εβδομαδιαία, μηνιαία και τριμηνιαία βάση. Πάντα να έχετε υπόψιν πως εσείς καθορίζετε αυτό που θέλετε να πράξουν οι πελάτες σας στη συνέχεια…

7. Δημιουργήστε ένα σχέδιο ενίσχυσης του περιεχομένου σας
Η αλήθεια είναι πως από μόνη της η δημιουργία περιεχομένου δεν είναι αρκετή. Σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να την ενισχύσετε. Πρέπει να κάνετε marketing για λογαριασμό του marketing σας, δηλαδή. Εδώ μπορούν να βοηθήσουν τα social media σημαντικά. Ακόμη βρείτε και άλλους τρόπους ενίσχυσης ή προώθησης του περιεχομένου σας όπως άλλους πελάτες, υπαλλήλους ή και influencers. Να έχετε στο μυαλό σας πως το περιεχόμενο είναι η πυρκαγιά αλλά τα social media είναι η βενζίνη…